Baby hoedje

Mama ik heb hoedje voor baby gemaakt zei mijn dochter. Onze dochter houdt van scheuren. Zo werd ook de mooie Sinterklaas hoed aan gort gescheurd. Maar het was voor een goed doel. Namelijk voor baby. Ik kreeg er een warm gevoel bij. Och wat zou dat mooi zijn, als ik dit hoedje op het hoofdje van onze baby zou kunnen zetten. Ik zie het zo voor me. Hoe we volgend jaar vol trots het hoedje op het hoofdje van baby zetten.

Helaas is het nog lang niet zover dat er een baby in de aantocht is. Maar ik blijf wensen en dromen. Wie weet volgend jaar december?! Toch vind ik het heel moeilijk om te geloven dat het nog gaat lukken. Het zou mooi zijn als ik mild en zonder oordeel afwacht en erop vertrouw dat het goed komt.

Maar oh dat stemmetje in mijn hoofd en die soms opvlammende emoties zijn er ook nog. Zie je wel het lukt niet, het gaat niet meer lukken, verdriet, boosheid en frustratie. Momenteel is het even rustig in mijn hoofd en de emoties zijn weer wat gekalmeerd. Ik zit nu in de derde week van de cyclus. Dus er is weer hoop dat het misschien toch wel lukt ;-).

Ik zie nu al tegen Oud en Nieuw op. En mijn verjaardag in januari wil ik graag geruisloos  voorbij laten gaan. Deze momenten zijn het moeilijkst. Dan voel ik boosheid, verdriet en onzekerheid. Omdat het weer niet gelukt is afgelopen jaar. En omdat het onzeker is of het nog gaat lukken.

Mag ik alsjeblieft even verdwijnen? Of durf ik de komend tijd in liefde en mildheid mijn emoties te omarmen en misschien wel te delen met anderen? Mag ik huilen onder de kerstboom van geluk en van verdriet, mag ik huilen als de eerste vuurpijl verschijnt? Mag ik huilen als mensen mij feliciteren. Mag ik huilen als ik in januari een geboortekaartje in de brievenbus vindt van een vriendin. Mag ik huilen om het lege gevoel, het gemis. Ja dat mag. Huil maar, het is goed zo.

img_2093

 

 

 

 

Geef een reactie

