Stil verdriet

Mijn partner kwam vorige week thuis. Hij zei: “ik kwam vriendin H tegen”. Ze gaat volgende week met zwangerschapsverlof. Bam. Die zit. Oh en ze heeft een enorme bolle buik. Jammer dat het bij ons nog steeds niet lukt hè zei hij.

Ik was blij dat hij zijn gevoelens ook met mij deelde en dat we hetzelfde erover denken. Het nieuws maakte me wel opstandig en onrustig merkte ik. Naar mate de week vorderde merkte ik spanning in mijn borstkas, keel en schouders. Ik voelde dat er wat gaande was maar kon nog niet precies duiden wat.

En ineens halverwege de week ontplofte ik van woede om een kleine futiliteit. De camera aansluiting voor de computer was verdwenen. Eigen schuld dikke bult. Tierend en vloekend liep ik door huis. Achteraf schaam ik me dood :-(.

Ergens voelde ik dat deze de boosheid helemaal niet maken had met een kabeltje van de computer maar met mijn kinderwens…. Vandaag kwam manlief thuis en gaf aan vriendin H weer tegengekomen te zijn. Hij zei: “nu is ze met zwangerschapsverlof en ze was lekkere kaasjes bij de kaasboer aan het halen”. En dat…. was de druppel die mijn emotionele emmer deed overlopen. Eerst tieren en mopperen en erna kwamen de tranen.

Zo verdrietig om elke maand af te wachten in spanning en weer een teleurstelling te moeten verwerken. Zo verdrietig dat ik ook zo graag een broertje of zusje wens voor onze dochter. Zo verdrietig omdat ik ook zo graag nog een keer zwanger wil zijn. Verdrietig omdat ik ook zo graag zwangerschapsverlof zou wensen. Mogen genieten van een paar dagen vrij en je kindje in je buik voelen. En vol spanning afwachten op je kindje.

Even later liep ik de woonkamer in en zag een grote knuffelbeer van mijn dochter. Deze heeft ze in de twee jaar nooit mee naar beneden genomen. En toevallig nu wel ;-). Ik pak de beer en huil tranen met tuiten. Alles mag er even uitkomen. Zo phoe dat lucht op. Ik kan zelfs weer een beetje lachen.  En straks als ik mijn dochter weer thuis is ga ik haar en manlief een hele dikke knuffel geven en zeggen hoeveel ik van ze hou.

stil-verdriet-tweedekinderwens

 

 

 

Geef een reactie

