Zonde

Mmmhh even een kop koffie met een plaatje koek. Ik voel me een beetje slecht over deze zonde. Er wordt beweerd dat koffie slecht zou zijn. Dat je er niet zwanger door kunt worden of dat het een miskraam zou veroorzaken. Dus je begrijpt dat ik na 5 miskramen en jaren wachten wel onzeker wordt over deze “zonde”. En toch denk ik jammer dan. Want ik heb geen leven meer als ik overal op moet letten. Voorheen deed ik dit wel. Het gevolg was dat ik erg ongelukkig werd.

Maar ja je doet er alles aan. Als ik stront zou moeten vreten omdat dat helpt zou ik het misschien nog doen ook. Voor sommigen zal dit niet voor te stellen zijn. Maar als je kinderwens zo groot is dan doe je er alles aan.

Inmiddels heb ik wat meer balans gevonden in wat ik wel en niet eet en drink. Maar het blijft best lastig. Vaak voel ik me schuldig als ik een wijntje drink. En ik probeer echt zo gezond mogelijk te eten. Maar dat lukt lang niet altijd met een drukte van werk, gezin en huishouden. Steeds neem ik me voor om meer tijd in te plannen om tussendoor ook gezond te eten. En zodra ik de bladen opensla met superfood en gezonde recepten word ik onzeker.

Oh jee het komt vast doordat ik niet gezond genoeg eet. ( Terwijl ik elke dag een gezonde en verse maaltijd op tafel zet). In plaats van dat ik daar al trots op ben moet het toch nog weer beter van mijzelf. Dus conclusie is. Wees wat trotser op jezelf en doe wat je kan doen. En eeehhhh maak je niet te druk zeggen ze dan 😉

Want als je de kinderwens maar helemaal loslaat dan komt het ineens vanzelf zeggen ze. Oh ja?! Wat zou ik ze graag geloven :-).

image

Geef een reactie

