Familieweekend

Vorige week een druk familieweekend gehad. Het gevoel voor een tweede kinderwens kwam in alle hevigheid op. Omdat je de gelukkige familieleden met twee en drie kinderen samen ziet. Dat wil ik ook zo graag! Na een druk weekend en drukke week heb ik behoefte aan rust. Even alleen zijn.

De wens om een tweede kindje te mogen ontvangen is groot. Het is een gevoel wat niet minder wordt. Wel wordt de twijfel steeds groter. Zal het nog wel lukken? Moet ik het dan maar loslaten? Maar ik kan het nog niet loslaten. En kun je het wel loslaten?

De ergste pijn is al wat verdwenen de afgelopen maanden. Maar er blijft soms een gevoel van boosheid en onvrede de kop op steken. Wat maakt mij zo boos? De onmacht, frustratie dat het elke maand niet gelukt is. En dat ik niet weet waarom. Ik ben niet bij machte om iets te kunnen doen. Omdat ik niet weet wat.

Ik heb al talloze sessies, behandelingen, medicijnen geprobeerd. Ik heb er vele affirmaties en visualisaties op los gelaten. Maar nog steeds geen zwangerschap. Het lukt me niet om het te accepteren dat het misschien bij één kindje blijft. En nu verontschuldig ik mij niet. Want sommigen hebben 2,3 of meer kinderen. En ja sommigen kunnen geen kinderen krijgen.Ik gun mijzelf nu om mijn gevoelens te uiten zonder mij schuldig te voelen. Zonder verantwoordelijkheid voor anderen te voelen.

Dit is wat ik voel. Dat hoef ik niet te verbloemen, weg te wuiven of erover heen te praten. Wat ik voel mag er nu zijn. Ik mag de brok in mijn keel voelen. Ik mag de tranen voelen branden. Ik mag met pijn in mijn hart kijken naar het cadeautje wat klaar ligt voor het tweede kindje. Ik mag hier op zondag in mijn eentje rouwen terwijl ik dit opschrijf. Ik mag jaloezie voelen. Ik mag met kussens smijten en gooien. Ik mag stampvoeten en gillen midden in het bos.

Net zoals ik vertederd en vol geluksgevoel mag kijken naar onze lieve dochter. En dat ik intens mag genieten van het samenzijn met ons drieën.

Kortom alles mag er zijn, ik mag er zijn met al mijn onzekerheden, wensen en gevoelens.

img_7563

 

 

Geef een reactie

